Nasz Oddział

Małopolski Oddział Wojewódzki w Krakowie

Aktualności

Stan epidemii - dodatkowe ograniczenia w kontaktach z oddziałami NFZ

27-03-2020

W związku ze stanem epidemii, od 27 marca 2020 r. zwiększamy ograniczenia w bezpośrednich kontaktach w salach obsługi klientów NFZ. Oto szczegółowe informacje na temat możliwości kontaktu w tym czasie.

Wszystkie sale i punkty obsługi NFZ opublikowały:

  • adresy ePUAP
  • adresy e-mail
  • numery telefonów w sprawach pilnych.

Dodatkowo wystawione są skrzynki na korespondencję, która jest obsługiwana na bieżąco.

Poniżej formy kontaktu w przypadku konkretnych usług.

WYROBY MEDYCZNE

Osoba, która wystawia zlecenie na wyroby medyczne, może je od razu potwierdzić elektronicznie. Pacjent otrzymuje wówczas numer zlecenia (telefonicznie, email lub SMS) i nie musi już go potwierdzać w NFZ. Może udać się z tym numerem bezpośrednio do apteki czy sklepu medycznego lub zamówić wyrób przez internet.

Jeśli potwierdzenie będzie w formie papierowej, trzeba je dodatkowo potwierdzić w NFZ. Obecnie robimy to drogą elektroniczną (skan przekazany e-mailem) lub poprzez wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.

Wyroby medyczne - szczegółowe informacje

LECZENIE UZDROWISKOWE

Zawieszamy rozpatrywanie korespondencji w sprawie leczenia uzdrowiskowego. Dokumenty w tej sprawie można dostarczyć po odwołaniu stanu epidemii i nie będzie miało to wpływu na kolejność rozpatrywania.

KARTY EKUZ

Sprawy związane z EKUZ załatwiamy przez e-mail, ePUAP, ewentualnie wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.

Szczegółowe dane kontaktowe do oddziałów wojewódzkich i delegatur:

Województwo Dolnośląskie

Województwo Kujawsko-Pomorskie

Województwo Lubelskie

Województwo Lubuskie

Województwo Łódzkie

Województwo Małopolskie

Województwo Mazowieckie

Województwo Opolskie

Województwo Podkarpackie

Województwo Podlaskie

Województwo Pomorskie

Województwo Śląskie

Województwo Świętokrzyskie

Województwo Warmińsko-Mazurskie

Województwo Wielkopolskie

Województwo Zachodniopomorskie

BEZPŁATNA INFOLINIA NFZ

Skorzystaj z Telefonicznej Informacji Pacjenta. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Źródło: Centrala NFZ

Wszystkie aktualności