Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Małopolski Oddział Wojewódzki w Krakowie
W trosce o bezpieczeństwo Małopolan – aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wywoływanej przez koronawirusa choroby COVID-19 – ograniczamy osobisty kontakt z placówkami małopolskiego oddziału NFZ do minimum.
Sala Obsługi Klientów MOW NFZ zmienia lokalizację - sprawdź szczegóły
Jak to zrobić?
Europejska Krata Ubezpieczenia Zdrowotnego
Jeśli chcesz wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) prześlij wniosek mailem , bądź poprzez ePUAP (Identyfikator adresata: 3bdy2cb654).
Wpisz na wniosku adres, pod który odeślemy Ci kartę.
Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ
Jeżeli potrzebujesz Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ prześlij wniosek na adres
Wnioski Unijne
Wniosek o wydanie formularza S1 wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres .
Zagraniczny formularz np. S1 podlegający rejestracji w NFZ wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres
Wniosek o zgodę na leczenie planowane poza terytorium kraju wyślij pocztą.
Wniosek o wydanie formularza S2, w sytuacji gdy uzyskałeś zgodę Prezesa NFZ/Dyrektora OW NFZ, wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres
Jeśli masz pytania dotyczące karty EKUZ, Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ lub innych formularzy UE, zadzwoń: 12 29 88 330
Zaopatrzenie wyroby medyczne
Jeśli chcesz potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, w pilnych sytuacjach prześlij zlecenie lekarskie (w formie skanu lub zdjęcia) na następujące adresy e-mail:
Można również złożyć zlecenie lekarskie w skrzynce podawczej zlokalizowanej w Małopolskim OW NFZ (ul. Batorego 24, Kraków) lub w delegaturze w Nowym Sączu (ul. Jagiellońska 52), w Tarnowie (Aleja Solidarności 5-9) i w Nowym Targu (ul. Jana Kazimierza 22) lub przesłać drogą korespondencyjną na poniższe adresy:
Potwierdzone zlecenia będą bezzwłocznie odsyłane na wskazany adres pacjenta.
Przypominamy, że wszystkie punkty obsługi w Małopolsce są nieczynne do odwołania.
Jeśli masz pytania dotyczące realizacji zleceń na wyroby medyczne, zadzwoń: Oddział w Krakowie – nr tel. 12 29 88 314, 12 29 88 326, 12 29 88 367, 12 29 88 368, 12 29 88 364, 12 29 88 365, delegatura w Nowym Sączu - 18 540 23 08, delegatura w Tarnowie – nr tel. 14 696 31 57, delegatura w Nowym Targu - 18 264 63 06 w. 21
Od 1 stycznia br. istnieje możliwość potwierdzania uprawnień pacjenta do wyrobów medycznych w miejscu udzielania świadczenia. Dowiedz się, czy aplikacja jest już dostępna u Twojego lekarza. Aktualnie potwierdzenie zlecenia lekarskiego można również uzyskać w ramach teleporady.
Dobrowolne ubezpieczenie
Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz wysłać pocztą lub elektronicznie przez ePUAP, więcej informacji można uzyskać pod adresem mail
Jeśli masz pytania dotyczące dobrowolnego ubezpieczenia, zadzwoń: 12 29 88 404, 12 29 88 403
Leczenie uzdrowiskowe
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane on-line lub korespondencyjnie oraz mailowo (). Ze względu na ochronę danych osobowych, szczegółowe odpowiedzi na zapytania przesyłane drogą elektroniczną mogą być udzielane jedynie poprzez przesłanie zapytania za pomocą e-PUAP, a nie ze "zwykłego" adresu e-mail.
Oryginał skierowania do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) wyślij listem poleconym na adres: Dział Lecznictwa Uzdrowiskowego MOW NFZ, ul. Batorego 24, 31-135 Kraków. Skany skierowań nie są rozpatrywane i nie należy ich nadsyłać.
Każdy etap rozpatrywania Twojego skierowania możesz śledzić przez internet w przeglądarce skierowań na leczenie uzdrowiskowe.
Przeglądarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe
Jeśli masz pytania dotyczące wyjazdu do sanatorium, zadzwoń: 12 29 88 361, 12 29 88 412
Skargi
Obecnie nie ma możliwości złożenia skargi do protokołu w ramach osobistej rozmowy z pracownikiem Działu skarg i wniosków.
Skargi można przesłać:
Natomiast w sprawach pilnych, których nie można załatwić elektronicznie lub korespondencyjnie, wymagających szybkiej reakcji, prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres e-mail: .
W razie dokonania zgłoszenia za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostało opatrzone podpisem elektronicznym, prosimy o:
Jest to niezbędne do sprawnego załatwienia zgłoszonej sprawy.
Skrzynka podawcza
Pozostawiamy otwarte drzwi jedynie dla osób zgłaszających się z pilnymi sprawami, których nie można załatwić przez telefon, czy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej.
Prosimy o pozostawienie niezbędnej dokumentacji w skrzynce podawczej w oddziale MOW NFZ przy ul. Batorego 24 lub ul. Józefa 21 lub w delegaturach. Pozostawione sprawy zostaną rozpatrzone przez naszych pracowników.
Odpowiedź zostanie przekazana drogą pocztową na wskazany adres.
Konieczne informacje uzyskacie Państwo również pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ w Krakowie