Nasz Oddział

Małopolski Oddział Wojewódzki w Krakowie

Aktualności

Infolinia NFZ także w języku ukraińskim

04-03-2022

Całodobowa infolinia NFZ udziela pacjentom informacji w kilku językach, tym w polskim i ukraińskim. Zwiększamy obsadę infolinii o dodatkowych konsultantów, którzy posługują się językiem ukraińskim. Obsługa w języku ukraińskim w najbliższym okresie będzie zapewniona również w salach obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich NFZ.

  • Pod numerem bezpłatnej infolinii NFZ: 800 190 590 (Telefoniczna Informacja Pacjenta) można uzyskać np. informacje, gdzie znaleźć pomoc medyczną.
  • Wzmocnienie obsady infolinii pozwoli obsłużyć większą liczbę połączeń od obywateli Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, w związku z konfliktem zbrojnym w swoim państwie.
  • Także obsługa pacjentów w stacjonarnych placówkach NFZ będzie dostępna w języku ukraińskim.  
Pomoc medyczna dla obywateli Ukrainy

– Każdy obywatel Ukrainy, który musiał opuścić swój kraj, będzie miał zapewnioną pomoc medyczną, dokładnie na takich samych zasadach, jak polski pacjent – podkreśla Filip Nowak, prezes NFZ.

Narodowy Fundusz Zdrowia dba o to, aby obywatele Ukrainy mogli w swoim ojczystym języku dowiedzieć się m.in. o możliwościach leczenia i przyjęcia szczepień w Polsce. Obywatele Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z agresją militarną Rosji na ich państwo, w Polsce mają zagwarantowany dostęp do bezpłatnych szczepień przeciwko COVID-19, szczepień ochronnych dla dzieci i testów pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2.

Obsługa infolinii w języku ukraińskim

– Niezmiennie przez 24 godziny na dobę dostępna jest infolinia NFZ: 800 190 590. Wzmacniamy obsadę infolinii o dodatkowe osoby posługujące się językami polskim i ukraińskim – zaznacza Filip Nowak, prezes NFZ.

Połączenie jest bezpłatne. Infolinia pracuje całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta. Konsultanci udzielają informacji w kilku językach: polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 dowiesz się:

  • gdzie znajdziesz najbliższą placówkę medyczną: poradnię lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18.00 – 8.00 rano następnego dnia) lub szpital,
  • gdzie jest najbliższa apteka,
  • jak postępować w sytuacji zakażenia koronawirusem, jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz gdzie pobrać wymaz do badania,
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19.

PRZECZYTAJ: Teleplatforma Pierwszego Kontaktu w języku ukraińskim otwiera się w nowej karcie

Obsługa w języku ukraińskim w salach obsługi klientów

Zapewniamy również obsługę w języku ukraińskim w salach obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich NFZ.

Zatrudnimy dodatkowe osoby ze znajomością języków polskiego i ukraińskiego, które pomogą obywatelom Ukrainy w załatwieniu spraw dotyczących zdrowia na miejscu, w oddziałach wojewódzkich NFZ.

Źródło: Centrala NFZ

Wszystkie aktualności