Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Zmiana numeru rachunku bankowego apteki[1]
Zmiana numeru rachunku bankowego, na który przelewane są środki z tytułu refundacji za leki, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne na receptę, wymaga zmiany do umowy na realizację recept w formie aneksu.
Aneks zmieniający numer rachunku bankowego jest przygotowywany wyłącznie na wniosek podmiotu prowadzącego aptekę, który należy wygenerować w Portalu Świadczeniodawcy.
W celu wygenerowania wniosku o zmianę numeru rachunku bankowego należy:
Wniosek należy:
Przekazać elektronicznie do Oddziału Funduszu poprzez Portal Świadczeniodawcy oraz w formie pisemnej.
Wniosek podpisuje i pieczętuje osoba reprezentująca podmiot prowadzący aptekę.
W przypadku zmiany osób reprezentujących podmiot prowadzący aptekę jest on zobowiązany do przedstawienia oryginału właściwych dokumentów w tym zakresie albo kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, radcę prawnego lub adwokata.
Wniosek w wersji papierowej w jednym egzemplarzu należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres właściwej terytorialnie jednostki Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
W przypadku braków we wniosku zostaje wyznaczony termin 14 dni roboczych na uzupełnienie. Niedostarczenie prawidłowego wniosku w terminie 14 dni roboczych skutkować będzie odrzuceniem wniosku o aneks dotyczący zmiany konta bankowego.
Przygotowany i udostępniony na Portalu Świadczeniodawcy przez Oddział Funduszu aneks podpisuje:
Dopuszcza się podpisanie aneksu przez podmiot prowadzący aptekę poza siedzibą Oddziału Funduszu pod warunkiem, że autentyczność podpisów i posiadanych uprawnień do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę osób podpisujących, zostanie potwierdzona przez notariusza, radcę prawnego albo adwokata.
Termin na dostarczenie prawidłowo podpisanych 3 egzemplarzy aneksu w formie papierowej – 14 dni roboczych od publikacji aneksu na Portalu Świadczeniodawcy.
Niedostarczenie prawidłowo podpisanych aneksów w terminie 14 dni roboczych skutkować będzie odrzuceniem wniosku o aneks dotyczący zmiany konta bankowego.
Dokumenty:
Dane adresowe
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
obsługa bezpośrednia aptek:
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Telefony:
Adres do korespondencji :
Delegatury Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego:
Nazwa, adres oraz siedziba Oddziału
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie
ul. Ciemna 6
31-053 Kraków
[1] Ilekroć w komunikacie mowa o aptece rozumie się przez to również punkt apteczny.
Zmiana na stanowisku kierownika apteki[1]
Zmiana na stanowisku kierownika wymaga zgłoszenia przez podmiot prowadzący aptekę i podpisania aneksu do umowy na realizację recept refundowanych.
W przypadku zmiany na stanowisku kierownika apteki należy:
Kopie dokumentów składanych w formie papierowej muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez podmiot prowadzący aptekę lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.
Kopie dokumentów składanych w formie elektronicznej muszą być podpisane podpisem elektronicznym przez podmiot prowadzący aptekę lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania.
Załączniki 1 oraz 3 do pobrania z sekcji Przydatne druki.
Wniosek wraz z załącznikami należy:
lub
W przypadku braków Fundusz wyznacza termin 14 dni roboczych na uzupełnienie. Nieuzupełnienie braków w terminie 14 dni roboczych skutkować będzie odrzuceniem wniosku o aneks dotyczący zmiany kierownika apteki.
Na podstawie wniosku Oddział Funduszu sporządza aneks do umowy na realizację recept. Aneks w formie elektronicznej udostępniany jest aptece za pośrednictwem Portalu Świadczeniodawcy.
Podmiot prowadzący aptekę i kierownik apteki podpisują aneks:
lub
Podpisany tradycyjnie aneks, wydrukowany w trzech egzemplarzach, należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres właściwej terytorialnie jednostki Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Termin na dostarczenie prawidłowo podpisanych 3 egzemplarzy aneksów wynosi 14 dni roboczych od daty udostępnienia na Portalu Świadczeniodawcy.
W przypadku niedostarczenia prawidłowo podpisanych aneksów w terminie 14 dni roboczych procedura aneksowania zostanie anulowania.
Celem wznowienia procedury konieczne jest złożenie ponownie kompletu wymaganych dokumentów.
Dane adresowe
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
obsługa bezpośrednia aptek:
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Telefony:
Adres do korespondencji :
Delegatury Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego:
Nazwa, adres oraz siedziba Oddziału
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie
ul. Ciemna 6
31-053 Kraków
[1] Ilekroć w komunikacie mowa o aptece rozumie się przez to również punkt apteczny.
Zmiana ewidencji osób personelu w aptece[1]
Przy każdej zmianie ewidencji osób zatrudnionych w aptece podmiot prowadzący aptekę proszony jest o dokonanie stosownych zmian w Portalu Świadczeniodawcy.
Zmiany należy dokonywać w następujący sposób:
Zgodnie z brzmieniem §3 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 337), podmiot prowadzący aptekę dokonuje zgłoszenia zmian ewidencji personelu w formie elektronicznej, w następujących terminach:
Przykład:
Zgłoszenie pracownika zatrudnionego w dniu 12 lutego 2020 r. - przekazane w okresie od 17 do 21 lutego 2020 r.
Zgłoszenie zakończenia zatrudnienia pracownika w dniu 21 lutego 2020 r. – przekazane w okresie od 2 do 6 marca 2020 r.
Obowiązek zgłaszania zmian ewidencji personelu aptecznego dotyczy magistrów i techników farmacji.
Osoby odbywające staż w aptece nie podlegają zgłoszeniu do MOW NFZ.
[1] Ilekroć w komunikacie mowa o aptece rozumie się przez to również punkt apteczny.
Zmiana danych podmiotu prowadzącego aptekę lub aktualizacja w zakresie danych apteki[1]
W sytuacji, gdy następuje zmiana danych dotyczących podmiotu prowadzącego aptekę lub apteki, podmiot prowadzący aptekę zobowiązany jest do złożenia:
Kopie dokumentów składane w formie papierowej muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskującego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.
Kopie dokumentów składanych w formie elektronicznej muszą być podpisane podpisem elektronicznym przez wnioskującego lub osobę uprawnioną do jego reprezentowania.
Wniosek wraz z załącznikami należy:
W przypadku braków we wniosku zostanie wyznaczony termin 14 dni roboczych na uzupełnienie. Niedostarczenie prawidłowego wniosku i załączników w terminie 14 dni roboczych skutkować będzie odrzuceniem wniosku o aneks dotyczący zmiany danych podmiotu prowadzącego aptekę.
Na podstawie wniosku Oddział Funduszu sporządza aneks do umowy na realizację recept. Aneks jest udostępniany aptece za pośrednictwem Portalu Świadczeniodawcy.
Podmiot prowadzący aptekę i kierownik apteki podpisują aneks:
lub
Podpisany tradycyjnie aneks, wydrukowany w trzech egzemplarzach, należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą na adres właściwej terytorialnie jednostki Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.
Termin na dostarczenie prawidłowo podpisanych 3 egzemplarzy aneksów wynosi 14 dni roboczych od daty udostępnienia na Portalu Świadczeniodawcy.
W przypadku niedostarczenia prawidłowo podpisanych aneksów w terminie 14 dni roboczych procedura aneksowania zostanie anulowana.
Celem wznowienia procedury konieczne jest złożenie ponownie kompletu wymaganych dokumentów.
Dane adresowe
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
obsługa bezpośrednia aptek:
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Telefony:
Adres do korespondencji :
Delegatury Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego:
Nazwa, adres oraz siedziba Oddziału
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie
ul. Ciemna 6
31-053 Kraków
[1] Ilekroć w komunikacie mowa o aptece rozumie się przez to również punkt apteczny.
W sytuacji, kiedy apteka kończy swoją działalność, podmiot prowadzący aptekę[1], który ma zawartą umowę na wydawanie refundowanego leku, środka specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobu medycznego na receptę z Narodowym Funduszem Zdrowia, zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Oddział Funduszu.
W takim przypadku należy złożyć do Oddziału Funduszu następujące dokumenty:
Dodatkowo w przypadku rozwiązania umowy oraz zakończenia działalności, podmiot prowadzący aptekę jest zobowiązany do pisemnego powiadomienia oddziału wojewódzkiego NFZ o aktualnych danych adresowych osoby reprezentującej podmiot lub osoby upoważnionej do wydania recept.
Należy pamiętać o konieczności aktualizowania i przekazywania do MOW NFZ informacji o zmianie miejsca przechowywania recept lub danych kontaktowych osoby odpowiedzialnej za zarchiwizowane recepty.
Umowa na realizację recept wygasa z dniem ostatecznego uchylenia, stwierdzenia nieważności, stwierdzenia wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki.
W sytuacji, gdy nie zaistniały przesłanki do wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki (apteka nie kończy działalności), podmiot prowadzący aptekę może rozwiązać umowę na realizację recept z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia dokonanego na koniec miesiąca kalendarzowego.
W tym celu należy przekazać do MOW NFZ :
Wszelkie dokumenty dotyczące rozwiązania umowy należy:
Portal Świadczeniodawcy umożliwia również zgłoszenie zakończenia umowy na realizację recept i aktualizację zgłoszenia zakończenia umowy.
Zgłoszenie umożliwia przekazanie informacji o:
Wygenerowanie zgłoszenia jest dostępne w sekcji: Apteki -> Zgłoszenia i aktualizacje zgłoszenia zakończenia umów na realizację recept-> Nowy wniosek (wybór rodzaju wniosku z rozwijanego pola oraz kodu umowy) ->Dodaj.
Zgłoszenie należy opatrzyć podpisem elektronicznym (informacja o miejscu przechowywania recept - podpis kwalifikowany) i przekazać do OW NFZ lub wydrukować, opatrzyć odręcznym podpisem i złożyć do MOW NFZ.
Podstawa prawna:
Dane adresowe
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
obsługa bezpośrednia aptek:
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Telefony:
Adres do korespondencji :
Delegatury Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego:
Nazwa, adres oraz siedziba Oddziału
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie
ul. Ciemna 6
31-053 Kraków
[1] Ilekroć w komunikacie mowa o aptece rozumie się przez to również punkt apteczny.
Aktualny wzór komunikatu elektronicznego wymiany danych, o którym mowa w art. 45 ust. 2 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych dostępny jest na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.