Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Umowa na realizację recept zawierana jest na wniosek zainteresowanego podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny, złożony do oddziału Funduszu właściwego ze względu na adres prowadzenia apteki/punktu aptecznego.
Umowa na realizację recept jest zawierana dla każdej apteki/punktu aptecznego na podstawie odrębnie sporządzonego wniosku o zawarcie umowy na realizację recept, w formie elektronicznej i papierowej.
W celu prawidłowego i skutecznego zawarcia umowy wnioskujący składa do oddziału wojewódzkiego NFZ wniosek w wersji elektronicznej i papierowej, który spełnia wymagania określone w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (t.j. Dz.U.2019.784 z późn. zm.) oraz w:
Przed złożeniem wniosku o zawarcie umowy na realizację recept, apteka/punkt apteczny zapoznaje się z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 8 grudnia 2011r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (t.j. Dz.U.2021.337 ) oraz z Zarządzeniem Prezesa NFZ nr 94 /2011/DGL w sprawie warunków postępowania dotyczących zawarcia umowy na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na recepty
Apteki/ punkty apteczne, które nie posiadają dostępu do Portalu Świadczeniodawcy występują z wnioskiem o rejestrację na Portalu Świadczeniodawcy (www.nfz-krakow.pl > Dla Świadczeniodawcy > Portal Świadczeniodawcy) .
W tym celu należy wybrać opcję Rejestracja i wypełnić formularz rejestracyjny do Portalu Świadczeniodawcy dla aptek/punktów aptecznych. Formularz należy złożyć osobiście lub przesłać za pośrednictwem poczty do Oddziału właściwego ze względu na adres prowadzenia apteki w celu uzyskania loginu i hasła dostępu do konta użytkownika Portalu Świadczeniodawcy.
Należy zapoznać się z dokumentami udostępnianymi przy rejestracji wniosku o dostęp do Portalu NFZ:
Login, hasło i kod apteki przekazywany jest osobie upoważnionej w sposób wskazany w formularzu rejestracyjnym:
Po uzyskaniu loginu i hasła dostępu do Portalu Świadczeniodawcy Wnioskujący rejestruje w Portalu wymagane dane identyfikacyjne podmiotu prowadzącego aptekę i dane identyfikacyjne apteki oraz ewidencję personelu. Uzupełnienie danych o podmiocie prowadzącym aptekę jest warunkiem koniecznym do przygotowania i wysłania do Funduszu wniosku o zawarcie umowy w formie elektronicznej i ewentualnie przygotowania i wydrukowania umowy na realizację recept.
Wnioski dla aptek/punktów aptecznych z terenu woj. małopolskiego można składać od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00 we właściwych terytorialnie jednostkach:
Małopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
Obsługa Bezpośrednia Aptek I Punktów Aptecznych:
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków
Obsługa aptek:
Adres do korespondencji (Kancelaria MOW NFZ):
Delegatury Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego:
Wykaz wymaganych dokumentów:
Każda strona umowy musi być parafowana przez kierownika oraz osobę podpisującą wniosek/umowę na realizację recept lub osobę uprawnioną do reprezentowania Wnioskującego.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wnioskującego.
Dokumenty składane przez Wnioskującego do Oddziału Funduszu muszą być zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
Oddział Funduszu może zażądać przedstawienia oryginału dokumentu, w przypadku gdy kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej zgodności z oryginałem, a Oddział Funduszu nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
W przypadku złożenia przez Wnioskującego oryginalnych dokumentów Oddział Funduszu zwraca je na wniosek Wnioskującego, pod warunkiem dostarczenia przez niego kopii tych dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wnioskującego.
Zgodnie z § 1 ust. 3 Ogólnych warunków umów stanowiących załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 8 grudnia 2011r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (t.j. Dz.U.2013.364 j.t. z późn. zm.) wniosek powinien być kompletny.
W przypadku wniosku niepoprawnie sporządzonego lub niekompletnego, Oddział Funduszu wzywa pisemnie Wnioskującego do usunięcia braków formalnych wniosku, w terminie wyznaczonym przez Oddział Funduszu.
W przypadku nie usunięcia braków formalnych wniosku w wyznaczonym przez oddział Funduszu terminie wniosek pozostaje bez dalszego biegu.