Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Komunikat dla Świadczeniodawców w rodzaju AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA dotyczący zgodności harmonogramów pracy poradni z
18-11-2011
Komunikat dla Świadczeniodawców w rodzaju AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA dotyczący zgodności harmonogramów pracy poradni z obowiązującymi przepisami
W związku z zapisami w § 11 pkt. 5 zarządzenia nr 81/2001/DSOZ Prezesa NFZ w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna, dotyczącymi harmonogramów udzielania świadczeń w poradniach specjalistycznych, Oddział Funduszu ponownie przypomina (wcześniejszy komunikat na ISI z dnia 8 listopada 2011 r.), że harmonogram powinien spełniać następujące warunki: poradni specjalistyczna czynna nie krócej niż trzy dni w tygodniu po 4 godziny dziennie, w tym co najmniej raz w tygodniu w godzinach przedpołudniowych w przedziale czasowym między godz. 7.30 a 14.00, oraz co najmniej raz w tygodniu w godzinach popołudniowych w przedziale czasowym między godz. 14.00 a 20.00.
Informujemy, że w przypadku harmonogramów poradni specjalistycznych, przesłanych w aktualizacjach na 2012 r., które nie spełniają powyższego wymogu Oddział Funduszu, jako strona umowy odstąpi od podpisania aneksu.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z cytowanym zarządzeniem, przez godziny pracy poradni specjalistycznej rozumie się czas pracy lekarza, logopedy lub ortoptysty (§ 11 pkt. 7).
Świadczeniodawcy, którzy nie uwzględnili powyższych wymogów w harmonogramach udzielania świadczeń mogą dokonać korekty harmonogramów do dnia 22 listopada 2011 r.
Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Sekcja AOS MOW NFZ