Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Dla Świadczeniodawców
W związku z opracowanym przez Centralę NFZ - jednolitym dla wszystkich oddziałów NFZ - trybem realizacji zadań z zakresu przeprowadzania u świadczeniodawców kontroli prawidłowości deklaracji wyboru lekarza/ pielęgniarki/ położnej POZ, MOW NFZ przedstawia sposób postępowania Funduszu w przypadku ujawnienia, w toku kontroli, nieprawidłowości w deklaracjach wyboru.
Informujemy jednocześnie, że zgodnie z wytycznymi Centrali NFZ prawidłowość deklaracji wyboru wg niżej przedstawionych zasad będzie egzekwowana przez MOW NFZ po upływie trzech miesięcy od daty ukazania się niniejszego komunikatu. Do tego czasu Świadczeniodawcy zobowiązani są do uzupełnienia wskazanych poniżej braków i rozbieżności.
Należy przy tym pamiętać, że w przypadku deklaracji złożonych przez świadczeniobiorców przed 1 stycznia 2005r., o ich ważności decyduje przestrzeganie przez świadczeniodawcę zasad dotyczących pisemnych rezygnacji z poprzedniego wyboru.
W przypadku stwierdzenia powyższych nieprawidłowości, naliczona zostanie kara umowna, w wysokości 1% kwoty wypłaconej Świadczeniodawcy z tytułu realizacji umowy w okresie sprawozdawczym objętym kontrolą dla kontrolowanego zakresu świadczeń w danym podmiocie, razy liczba deklaracji nieprawidłowych, podzielone przez liczbę deklaracji kontrolowanych.
skutkować będzie nałożeniem kary umownej w wysokości: 0,2% kwoty wypłaconej świadczeniodawcy z tytułu realizacji umowy w okresie sprawozdawczym objętym kontrolą dla kontrolowanego zakresu świadczeń w danym podmiocie, razy liczba deklaracji nieprawidłowych, podzielone przez liczbę deklaracji kontrolowanych.
W sytuacji przeprowadzenia kontroli sprawdzającej i stwierdzenia niewykonania zaleceń pokontrolnych, wymienione w pkt. II kategorie błędów stanowić będą podstawę do wycofania deklaracji z listy świadczeniodawcy i żądanie od świadczeniodawcy zwrotu nienależnie uzyskanych środków finansowych.
Andrzej Hamernik
Dział Zasobów Ewidencyjnych
Tel.: (12) 29-88-381