Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Komunikat dla aptek/punktów aptecznych w sprawie weryfikacji komunikatu LEK
27-05-2014
Komunikat dla aptek/punktów aptecznych w sprawie weryfikacji komunikatu LEK
Informujemy, że od dnia 1 czerwca 2014 roku Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ wprowadza nowy sposób weryfikacji komunikatów szczegółowych xml przekazywanych przez apteki (LEK 2.01). Obowiązek weryfikacji sprawozdań szczegółowych dotyczących zrealizowanych refundowanych recept lekarskich wynika treści ust. 3 art. 45 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U.2011,Nr 122, poz.696)
Dane przekazywane przez apteki, po sprawdzeniu poprawności budowy pliku xml, będą otrzymywać status „trwa weryfikacja komunikatu”. Nowy schemat weryfikacji komunikatu LEK zakłada, że wynik sprawdzenia (komunikat zwrotny) zostanie opublikowany w terminie maksymalnie do 48 godzin liczonych od momentu importu pliku (ze swojej strony MOW NFZ będzie dążył do maksymalnego skrócenia czasu potrzebnego na weryfikację plików). Apteka będzie mogła wystąpić z poleceniem wygenerowania projektu zestawienia zbiorczego dopiero po zakończeniu weryfikacji przesłanego pliku (plików). Jednocześnie przypominamy, że w komunikacie zwrotnym wyniki sprawdzeń będą prezentowane jak dotychczas ze statusem „ostrzeżenie” lub „błąd”. W przypadku wystąpienia statusu „ostrzeżenie” apteka zostaje powiadomiona przez Fundusz o potencjalnej nieprawidłowości dotyczącej przekazanych danych (jednak recepta zostanie ujęta w projekcie zestawienia zbiorczego
i zrefundowana). Działanie apteki w tym wypadku powinno sprowadzić się do sprawdzenia zgodności przekazanych danych z danymi zamieszczonymi na oryginale recepty. Status „błąd” oznacza, że apteka przekazała nieprawidłowe dane, które nie zostaną ujęte w projekcie zestawienia zbiorczego (recepta zostaje odrzucona z projektu zestawienia zbiorczego).
Prosimy pamiętać, że w przypadku poprawy recept ze statusem „błąd” lub „ostrzeżenie” należy przekazać nową (wyższą) wersję danej realizacji.