Dla świadczeniodawcy

Dla Świadczeniodawców

Komunikaty

Informacja dla świadczeniodawców AOS, którzy otrzymali aneksy przedłużające okres ustalenia warunków finansowania do 31 grudnia

05-12-2011

Informacja dla świadczeniodawców AOS, którzy otrzymali aneksy przedłużające okres ustalenia warunków finansowania do 31 grudnia 2011r.

Wydział Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Sekcja Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej informuje, iż przekazane niektórym świadczeniodawcom aneksy przedłużające okres ustalania warunków realizacji umów dla wskazanych w nich zakresów świadczeń do dnia 31 grudnia 2011 r. są związane z koniecznością ponownej weryfikacji harmonogramów pracy poradni pod kątem spełnienia wymagań zawartych w obowiązujących przepisach.
Przypominamy, iż Zarządzenie nr 81/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 4 listopada 2011 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna, z §11 ust 5 określa następujące, minimalne wymogi dla harmonogramu pracy poradni specjalistycznej:
1.    poradnia powinna być czynna nie krócej niż trzy dni w tygodniu po 4 godziny dziennie (oznacza to, iż minimalny tygodniowy czas pracy poradni wynosi 12 godzin),
2.    w tym co najmniej 1 raz w tygodniu w godz. przedpołudniowych i 1 raz w tygodniu w godz. popołudniowych, w przedziałach czasowych podanych w zarządzeniu.
Na czas pracy poradni składa się wyłącznie czas pracy lekarzy w poradni specjalistycznej a w przypadku poradni leczenia zeza oraz logopedii odpowiednio ortoptysty i logopedy.
Równocześnie, na podstawie analizy przesłanych aktualizacji, zwracamy Państwa uwagę na poniższe problemy powtarzające się w zakwestionowanych harmonogramach:
-        dostępność poradni określają godziny jej pracy, a nie czas pracy poszczególnych lekarzy. Zatem jeśli w tym samym dniu pracuje 2 lekarzy w tym samym czasie np. w godz. 8-10, oznacza to iż poradnia czynna jest tak jak jest to widoczne w harmonogramie ogólnym -  2 a nie 4 godziny.
-        jeśli poradnia jest czynna w jednym dniu np. od godz. 8 -20 to nie oznacza to spełnienia warunku dostępności w 2 dniach. W harmonogramie jest to jeden dzień i tak zostanie to zinterpretowane.
Przypominamy, iż obowiązujące od 1 stycznia 2012 r. zarządzenie nie przewiduje możliwości ustalenia innych warunków w zakresie harmonogramów pracy poradni specjalistycznej.
Prosimy o ponowną analizę i przesłanie plików aktualizujących umowę (plik dotyczący całości umowy) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 grudnia 2011 r.
Równocześnie informujemy, iż weryfikacja przesłanych aktualizacji zostanie przeprowadzona po upływie przedstawionego wyżej terminu i będzie miała charakter ostateczny. Świadczeniodawcom, których umowy zostaną zweryfikowane pozytywnie zostanie przedstawiona propozycja planu rzeczowo-finansowego na rok 2012, natomiast w przypadku niespełnienia wymaganych warunków umowa w zakwestionowanym zakresie nie będzie kontynuowana.
 

Sekcja ds. Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej

Wszystkie aktualności