Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której każdy pacjent ma możliwość szybkiego i bezpiecznego sprawdzenia informacji o zdrowiu swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Dzięki niemu bez wychodzenia z domu można:
Internetowe Konto Pacjenta to również niezbędne narzędzie dla osób, które podejrzewają, że mogły zakazić się koronawirusem. Za jego pośrednictwem każda osoba skierowana przez lekarza na test w kierunku COVID-19 może sprawdzić wynik badania diagnozującego chorobę. W IKP właśnie pojawiła się również nowa usługa: informacja o tym, że na pacjenta nałożono kwarantannę lub izolację domową oraz o informacja o okresie obowiązywania takiego obostrzenia. Każdy chory może pobrać ze swojego Internetowego Konta Pacjenta dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający kwarantannę lub izolację domową, a następnie wysłać go np. mailem do pracodawcy.
– Wiemy, jak bardzo obciążeni są lekarze i służby medyczne, więc wdrażamy rozwiązania, które pomagają im oraz pacjentom w czasie pandemii. Teraz pacjent sam sprawdzi, bez czekania na dodatkowe powiadomienie, jaki jest wynik jego testu na koronawirusa oraz czy został skierowany na kwarantannę lub izolację domową. Wkrótce pojawi się też dla chorych na koronawirusa możliwość wskazania osób, z którymi miało się kontakt. Dodatkowo w serwisie pacjent.gov.pl uruchomiliśmy wirtualnego asystenta (chatbot), który odpowiada na pytania dotyczące cyfrowych usług w ochronie zdrowia, w tym m.in. podpowiada, jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta – informuje Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Na Internetowe Konto Pacjenta można zalogować się za pośrednictwem strony pacjent.gov.pl. Do jego aktywacji potrzebny jest profil zaufany albo dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Przejrzysta instrukcja logowania znajduje się na stronie pacjent.gov.pl. Wskazówki można również uzyskać dzwoniąc pod numer bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 oraz zadając pytanie specjalnemu, wirtualnemu asystentowi, dostępnemu na stronie pacjent.gov.pl (widoczny jako pomarańczowa ikona z białym dymkiem).
Osoby, które podejrzewają u siebie zakażenie koronawirusem, na stronie pacjent.gov.pl znajdą również przydatne informacje dotyczące typowych objawów choroby czy zasad odbywania kwarantanny i izolacji oraz aktualny wykaz wszystkich punktów pobierania wymazów do testów w kierunku koronawirusa, działających w całej Polsce.