Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Jeśli rezygnujesz z umówionej wizyty lub zabiegu, pamiętaj, żeby poinformować o tym poradnię, w której jesteś zarejestrowany. Problemem wpływającym na wydłużający się czas oczekiwania na konsultację lekarską lub badanie jest nieodwoływanie przez pacjentów wcześniej umówionych wizyt.
W Małopolsce tylko w ubiegłym miesiącu (marzec 2016) w niektórych poradniach – szczególnie tych, gdzie czas oczekiwania na przyjęci jest dłuższy niż oczekiwaliby tego pacjenci na umówiona wcześniej wizytę nie zgłaszało się kilkanaście procent pacjentów. Dotyczy to np. poradni endokrynologicznych, gdzie w marcu, w dniu umówionej wizyty nie zgłosiło się bez wcześniejszego uprzedzenia 359 osób. To 17 procent wszystkich pacjentów zapisanych do tych poradni. Z wizyty w poradni kardiologicznej zrezygnowało bez wcześniejszego powiadomienia prawie 600 osób. O rezygnacji poinformowało tylko 180. w poradniach ortopedycznych wizyty nie odwołało 700 pacjentów – 13 procent.
Pamiętajmy! Odwołanie wizyty, której z różnych przyczyn nie potrzebujemy lub z której nie możemy skorzystać, pozwoli lekarzowi pomóc innemu pacjentowi.
Wizytę można odwołać telefonicznie lub osobiście. Coraz więcej poradni umożliwia pacjentom także kontakt za pośrednictwem sms-ów lub internetu.
Każda odwołana wizyta, nawet godzinę przed zaplanowanym terminem, może nam się zwrócić w przyszłości, gdy sami będziemy potrzebowali pilnej porady lekarza.
WARTO WIEDZIEĆ
Wykaz placówek medycznych z numerami telefonów
Ogólnopolski Informator o Czasie Oczekiwania na Świadczenia Medyczne