Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Dyżurujący lekarz w placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej udzieli porady:
Pielęgniarka udzieli świadczeń medycznych:
Z pomocy lekarza i pielęgniarki w ramach nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej skorzystamy w razie:
Wystarczy, że zgłosisz się do dowolnej, najbliższej miejsca zamieszkania lub pobytu, placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
PAMIĘTAJ!
Doraźna pomoc stomatologiczna to pomoc dla ubezpieczonych pacjentów, którzy nagle zachorowali bądź stan ich zdrowia gwałtownie się pogorszył.
Do takiego gabinetu dentysty można zgłosić się w razie nagłego bólu zęba czy powikłań związanych z wcześniejszym leczeniem.
Może być to na przykład: nagły, ostry ból zęba występujący szczególnie nocą, obrzęk twarzy, uraz np. złamanie zęba, złamanie żuchwy, złamanie szczęki, krwawienie występujące w obrębie jamy ustnej.
W gabinecie są przyjmowani pacjenci, którzy nie mogą czekać na pomoc. Podczas dyżurów stomatologicznych są udzielane wyłącznie pilne świadczenia doraźne, z usuwaniem zębów włącznie.
W ramach pomocy doraźnej lekarz może również udzielić konsultacji, wykonać badania, wystawić receptę na leki.
Doraźna opieka stomatologiczna nie obejmuje wyleczenia wszystkich zębów, zakładania wypełnienia, usuwania kamienia.
Zakres udzielanej pomocy to m.in.
Swój stan można skonsultować również telefonicznie. Dentysta oceni, czy wizyta jest niezbędna.
W Krakowie gabinet działa przy ul. Oboźnej 4 (Krowodrza), tel. 532 776 892. Drugi jest w Trzebuni: Centrum Medyczne WIK Siepraw, Trzebunia 444, tel. 12 312 77 06.
Oba gabinety pracują od poniedziałku do piątku w godz. 19-7 rano następnego dnia i całodobowo w weekendy i święta.
W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć oraz szpitalne oddziały ratunkowe (SOR). SOR i izby przyjęć pomagają osobom w stanach ciężkich (np. wypadek, uraz, zatrucie, krwawienie z przewodu pokarmowego lub dróg moczowych), których następstwem może być poważne uszkodzenie funkcji organizmu lub utrata życia.
Takie sytuacje wymagają natychmiastowych czynności ratunkowych i szybkiej diagnostyki. W przypadku SOR i izby przyjęć o kolejności przyjęć pacjentów nie decyduje kolejność zgłoszenia, lecz stan zdrowia, oceniony przez personel medyczny. Do tych placówek pacjent może zgłosić się bez skierowania, niezależnie od miejsca swego zamieszkania.
Pomoc medyczna w izbach przyjęć i szpitalnych oddziałach ratunkowych nie zastępuje wizyty u lekarza rodzinnego czy lekarza poradni specjalistycznej. Ma na celu diagnostykę i leczenie w zakresie niezbędnym do ustabilizowania funkcji życiowych pacjenta. Następnie pacjent jest wypisywany albo przyjęty do właściwego oddziału szpitalnego.
Adresy i dane kontaktowe do SOR i izb przyjęć w Małopolsce.
W sytuacjach bezpośredniego nagłego zagrożenia życia lub zdrowia zadzwoń pod numer 112 lub 999 i wezwij zespół ratownictwa medycznego.
Zespoły ratownictwa medycznego udzielają pomocy osobom, które wymagają natychmiastowego podjęcia medycznych czynności ratunkowych ze względu na ryzyko poważnego uszkodzenia funkcji organizmu, uszkodzenia ciała lub utraty życia.
Wezwij zespół ratownictwa medycznego, jeśli ktoś w twoim otoczeniu np. stracił przytomność, ma drgawki, zaburzenia rytmu serca, rozległe oparzenia, uporczywe wymioty – zwłaszcza z domieszką krwi, odczuwa nasiloną duszność lub ostry ból brzucha.
Każdy może znaleźć się w sytuacji, kiedy będzie musiał udzielić pierwszej pomocy. Jak to zrobić? W aplikacji mobilnej mojeIKP można znaleźć praktyczny przewodnik, który krok po kroku pokazuje, jak prawidłowo wykonać czynności ratujące życie.
Aplikacja jest bezpłatna. Wystarczy pobrać ją na telefon komórkowy. Co istotne, aby uruchomić pierwszą pomoc, nie trzeba logować się do aplikacji.
Przez 24 godziny na dobę – również w czasie weekendów i święta – do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia.
Zadzwoń pod bezpłatny i całodobowy numer 800 190 590. Otrzymasz wszelkie niezbędne informacje na temat pomocy medycznej. Konsultanci podpowiedzą m.in., gdzie jest najbliższy szpital oraz placówka nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.