Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Lekarz lub inny pracownik medyczny kwalifikuje pacjentów do szczepienia na podstawie m.in. wstępnego kwestionariusza badania przesiewowego. Kwestionariusz zawiera pytania o stan zdrowia, przebyte choroby, a także chorowanie na COVID-19 i objawy wskazujące na prawdopodobieństwo zakażenia koronawirusem.
Wcześniej pacjent miał dwie możliwości: albo wypełniał kwestionariusz na miejscu, w punkcie szczepień bezpośrednio przed zabiegiem, albo drukował dostępny na stronie internetowej kwestionariusz w domu i przychodził z wypełnionym wydrukiem.
Teraz kwestionariusz można wypełnić online i wysłać go do punktu szczepień. Należy jednak pamiętać, by zrobić to nie wcześniej niż 24 godziny przed szczepieniem.
Jak wypełnić kwestionariusz:
Teraz punkt szczepień otrzyma dostęp do wypełnionego kwestionariusza.
– To rozwiązanie rekomendowane dla osób zdrowych, które nie mają chorób przewlekłych. Przyspiesza procedurę szczepienia, jest wygodne dla pacjentów, nie ma potrzeby uzupełniania dokumentacji w punkcie szczepień. Kwestionariusz badania przesiewowego jest podstawą do rozmowy z lekarzem bezpośrednio przed zaszczepieniem. Dlatego należy pamiętać, aby dokument online wypełnić nie wcześniej niż 24 godziny przed planowaną iniekcją – przypomina Jarosław Kieszek, dyrektor Centrum e-Zdrowia.
Jeżeli pacjent, wypełniając kwestionariusz, potwierdzi, że ma objawy COVID-19 lub jest ozdrowieńcem – czyli odpowie „tak” na jedno z pierwszych siedmiu pytań, to nie może zatwierdzić kwestionariusza i wysłać go online.
Nie można też w ten sposób wypełnić kwestionariusza za 16-17 latka – dla osób niepełnoletnich jest inny wzór kwestionariusza dostępny na portalu pacjent.gov.pl w zakładce „Szczepienia 16 i 17-latków”
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna, desktopowa aplikacja Ministerstwa Zdrowia, dzięki której pacjent może szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która go do tego upoważniła. Korzysta z niej już ponad 8,7 mln Polaków.
Dzięki IKP wiele spraw związanych ze zdrowiem pacjenci mogą załatwić wygodnie i bezpiecznie, bez wychodzenia z domu: odebrać e-receptę lub e-skierowanie, sprawdzić dawkowanie przepisanego leku, wybrać lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Na IKP dostępne są też e-usługi, wspierające walkę z pandemią.
Na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) należy się logować poprzez stronę pacjent.gov.pl.
Od 14 maja 2021 r. dostępna jest też bezpłatna aplikacja mobilna mojeIKP, która umożliwia dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta poprzez smartfon z dostępem do Internetu. Można ją pobrać na telefon z systemem operacyjnym Android z Google Play lub iOS z AppStore.
Aplikacja mojeIKP będzie sukcesywnie rozbudowywana o nowe funkcjonalności, które pojawią się jeszcze w tym roku.
Źródło: Centrum e-Zdrowia
Wszystkie aktualności