Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
W razie nagłego zachorowania możesz skorzystać z kilku form pomocy:
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
Podczas świąt oraz dni wolnych od pracy pomocy medycznej udzielają punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz przez całą dobę w weekendy i święta.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK)
W nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej, możesz też skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 137 200 lub wypełnisz formularz online.
Na platformie dyżuruje personel medyczny, w tym pielęgniarka / położna lub lekarz, który udziela telefonicznie profesjonalnych porad. Może również wystawić e-receptę lub e-zwolnienie, jeśli będzie to konieczne.
WAŻNE!
W Wielki Piątek (15 kwietnia 2022 roku) Teleplatforma Pierwszego Kontaktu będzie dostępna już od godziny 15.00.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Pomoc medyczna przez telefon
Szpitalne Oddziały Ratunkowe i izby przyjęć
W razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia pomocy udzielają izby przyjęć lub Szpitalne Oddziały Ratunkowe (SOR).
Ratownictwo medyczne
W sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia można skorzystać z pomocy zespołu ratownictwa medycznego, dzwoniąc pod numer 999 lub 112.
Telefoniczna Informacja Pacjenta
Przez cały świąteczny okres do dyspozycji pacjentów pozostają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta.
ZADZWOŃ: Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta
Pod numerem infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590 bezpłatnie i przez całą dobę można uzyskać wszelkie, niezbędne informacje na temat pomocy medycznej w czasie świąt.
Konsultanci podpowiedzą również, gdzie jest najbliższy szpital, punkt nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub dyżurująca apteka.
Z myślą o osobach dzwoniących z zagranicy uruchomiony został specjalny numer - (+48) 22 125 66 00.