Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Od połowy stycznia seniorzy rejestrują się na szczepienie przeciw COVID-19. Najpierw osoby po 80 roku życia. Już w piątek, 22 stycznia, z tej możliwości skorzystają osoby w wieku 70 – 79 lat. Szczepienia obu grup ruszą w poniedziałek, 25 stycznia.
Rejestracja na szczepienie: konkretny punkt, data i godzina
Rejestrując się na szczepienie, senior wybiera konkretny punkt, w którym może się zaszczepić. Umawia się też na konkretny termin i godzinę, w których zostanie przyjęty w punkcie szczepień.
Co w sytuacji, gdy wybrany punkt szczepień zmienił adres?
Automatyczny komunikat o zmianie lokalizacji punktu szczepień
Jeśli punkt szczepień zmieni adres, do seniorów, którzy przy rejestracji na szczepienie podali numer telefonu (komórkowego lub stacjonarnego), zadzwoni automatyczny konsultant z infolinii Narodowego Programu Szczepień.
Automatyczny konsultant odczyta wiadomość głosową, w której poinformuje o zmianie adresu punktu szczepień. Zaznaczy też, że data i godzina szczepienia pozostają bez zmian.
Ponadto konsultant przypomni, że na 24 godziny przed terminem szczepienia, na numer komórkowy seniora, przyjdzie specjalny SMS. Znajdą się w nim informacje o:
Z jakiego numeru zadzwoni automatyczny konsultant?
Automatyczny konsultant infolinii Narodowego Programu Szczepień zadzwoni z numeru:
22 295 00 85
Ważne! Jest to numer automatyczny, dlatego nie należy na niego oddzwaniać.
Komunikat głosowy rozpoczyna się od słów:
„Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację…”.
Informacja o zmianie adresu punktu szczepień zostanie odczytana dwukrotnie podczas jednej rozmowy.
Automatyczny konsultant będzie próbował połączyć się z seniorem dwukrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli z różnych przyczyn senior nie odsłucha wiadomości (np. nie odbierze telefonu lub połączenie zostanie przerwane), wtedy zadzwoni do niego osoba z infolinii Narodowego Programu Szczepień. Przekaże wszystkie szczegóły dotyczące szczepienia, czyli nowy adres punktu szczepień oraz potwierdzi dzień i godzinę szczepienia.
Przypominający SMS o szczepieniu
Niezależnie od automatycznego połączenia z infolinią Narodowego Punktu Szczepień, każda osoba zarejestrowana na szczepienie, która podała numer telefonu komórkowego, otrzyma specjalny SMS. Wiadomość będzie zawierała informacje o:
Przypomnienie dotrze najpóźniej na 24 godziny przed szczepieniem.