Dla mediów

Informacje prasowe

Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ czeka na pacjentów w nowym miejscu

15-05-2020

Sala Obsługi Klientów małopolskiego NFZ, gdzie zainteresowane osoby mogą m.in. wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego czy potwierdzić zlecenia na wyroby medyczne, po 13 latach przenosi się z budynku przy ul. Batorego 24 do biurowca przy ul. Wadowickiej 8W.

- Podnoszenie standardu obsługi bezpośredniej jest jednym z priorytetów naszych działań. Na Sali Obsługi Klienta w ciągu roku pojawia się kilkaset tysięcy osób, które szukają informacji o zasadach funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, chcą wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego czy wyjechać do sanatorium. Dzięki nowej przestrzeni będziemy mogli ich sprawy załatwić szybciej i w bardziej komfortowych warunkach. Da nam ona również możliwość poszerzania naszej oferty np. w zakresie profilaktyki – mówi Elżbieta Fryźlewicz-Chrapisińska, dyrektor Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie.

Sala Obsługi Klienta, która dotychczas funkcjonowała w budynku przy ul. Batorego 24, została przeniesiona do biurowca przy ul. Wadowickiej 8W. W nowym miejscu pracownicy małopolskiego NFZ i odwiedzających ich pacjenci będą mieli do dyspozycji czterokrotnie większą przestrzeń. Na powierzchni ponad 400 m kw. przygotowano 19 odpowiednio wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi oraz dużą, wygodną poczekalnię z kącikiem dla dzieci i karmiących mam, stanowiskiem komputerowym, biletomatami i systemem informowania o zajmowanym miejscu w kolejce. Całość Sali obsługi klienta została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do nowej siedziby SOK w centrum Krakowa można w komfortowy sposób dotrzeć komunikacją miejską – w pobliżu znajduje się przystanek tramwajowy  przy ul. Rzemieślniczej oraz przystanek autobusowy Rondo Matecznego. Przed budynkiem dla pacjentów przygotowano także miejsca parkingowe, których brakowało w dotychczasowej lokalizacji.

Personel Sali Obsługi Klienta swoją pracę na południu Krakowa rozpocznie już w najbliższy poniedziałek 18 maja br. Ze względu na obostrzenia wywołane epidemią koronawirusa, na razie przy Wadowickiej 8W będzie można jednak zostawić jedynie dokumenty w specjalnej skrzynce podawczej. Bezpośrednia obsługa zainteresowanych osób powinna zostać wznowiona na przestrzeni najbliższych tygodni, o czym pacjenci zostaną z wyprzedzeniem poinformowani. Dla ułatwienia, jeszcze do końca czerwca swoje sprawy będzie można załatwić także w budynku przy ul. Batorego 24.

Tylko w ub. roku do pracowników Sali Obsługi Klienta po ogólne informacje związane z funkcjonowaniem systemu ochrony zdrowia zgłosiło się ponad 18 tys. osób. Ponad 100 tys. odebrało Europejskie Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, ponad 22 tys. zgłosiło się do działu lecznictwa uzdrowiskowego, ponad 7 tys. potwierdziło zlecenia na wyroby medyczne, a blisko 2 tys. podpisało mowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Do budynku przy ul. Wadowickiej 8W oprócz pracowników Wydziału ds. Służb Mundurowych i Świadczeniobiorców, którzy w dużym stopniu pracują w Sali Obsługi Klienta przeprowadzili się także m.in. pracownicy Wydziału Gospodarki Lekami oraz Wydziału Współpracy Międzynarodowej. Łącznie to ponad 140 osób. Obiekt przy ul. Batorego 24 nadal będzie służył MOW NFZ – swoje miejsce znajdzie tam m.in. Terenowy Wydział Kontroli oraz archiwum zakładowe.

Wszystkie aktualności