Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Wydłużenie godzin pracy sali obsługi klientów małopolskiego NFZ ułatwi wszystkim mieszkańcom Krakowa i regionu załatwienie swoich spraw związanych m.in. z ubezpieczeniem zdrowotnych. Od 28 listopada w każdy poniedziałek pracownicy MOW NFZ są dostępni w godz. 8-18. W pozostałe dni – od wtorku do piątku – sala obsługi klientów jest czynna w godz. 8-16.
Przypominamy, że od połowy 2020 r. sala obsługi klientów mieści się przy ul. Wadowickiej 8W w Krakowie. Na powierzchni ponad 400 m kw. znajduje się 19 wydzielonych stanowisk bezpośredniej obsługi, zapewniających właściwą ochronę danych wrażliwych, komfortowa poczekalnia oraz kącik malucha. Wszystkie pomieszczenia są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W sali obsługi można m.in. wyjaśnić kwestie związane z prawem do bezpłatnej opieki medycznej, wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, która potwierdza prawo do pomocy medycznej podczas pobytu w krajach Unii Europejskiej i EFTA, podpisać umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne, potwierdzić profil zaufany czy złożyć skierowanie do sanatorium.
W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w sali panują specjalne warunki, przygotowane z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunach. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju. Osoby te mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi, w odizolowanym, wyciszonym pomieszczeniu.
W SOK działa również stanowisko profilaktyki i informacji o zdrowiu, przy którym każdy zainteresowany może porozmawiać z doradcą o codziennych nawykach np. zdrowej diecie dla całej rodziny oraz specjalny kiosk profilaktyczny. Umożliwia on bezpłatne pomiary ciśnienia tętniczego krwi, wzrostu, masy ciała, jego składu oraz BMI. Pomagają one ocenić ryzyko groźnych chorób cywilizacyjnych np. otyłości czy nadciśnienia tętniczego.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku salę obsługi klientów odwiedziło ponad 90 tys. osób. Ponad 42 tys. zgłosiły się po Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, blisko 25 tys. skorzystało z informacji na temat sanatoriów, 1,7 tys. podpisało umowy o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.
Na spotkanie w SOK MOW NFZ można umówić się przez internet: rejestracja.nfz-krakow.pl.