Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Dla Świadczeniodawców
Od stycznia 2015 r. wszyscy świadczeniodawcy sprawozdający dane z zakresu list oczekujących są zobowiązani do przekazywania, co najmniej raz w tygodniu informacji o pierwszym wolnym terminie udzielenia świadczenia w podziale na kategorie medyczne: „przypadek pilny” oraz „przypadek stabilny”. W przypadku przekazywania raz w tygodniu informacja ta powinna być sporządzona według stanu na ostatni dzień roboczy każdego tygodnia (dzień roboczy świadczeniodawcy) i przekazana do właściwego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia najpóźniej następnego dnia roboczego od ostatniego dnia roboczego tygodnia.
Informujemy, iż sprawozdanie informacji o pierwszym wolnym terminie należy wysyłać:
W sprawozdawczości informacji o pierwszym wolnym terminie przekazywanych w formacie XML obowiązują następujące słowniki:
Świadczeniodawcy prowadzący listy oczekujących w aplikacji Kolejki Centralne AP-KOLCE nie przekazują komunikatem XML informacji o pierwszym wolnym terminie. Informację tę świadczeniodawcy wprowadzają bezpośrednio do aplikacji, co najmniej raz w tygodniu.
Jednocześnie Małopolski OW NFZ przypomina, że przekazywane przez Państwa dane dotyczące pierwszego wolnego terminu udzielenia świadczenia będą udostępniane dla świadczeniobiorców na stronie internetowej Oddziału Funduszu w Ogólnopolskim Informatorze o Czasie Oczekiwania na Świadczenia Medyczne
W związku z powyższym należy zwrócić uwagę na rzetelność przekazywanych danych.
WAŻNE!!!
Niedopuszczalne jest podawanie pierwszego wolnego terminu, który wynika z rezygnacji pacjenta wpisanego wcześniej na listę oczekujących. W sytuacji, gdy następuje rezygnacja świadczeniobiorcy wpisanego na listę oczekujących na udzielenie świadczenia, świadczeniodawca powinien poinformować kolejnego pacjenta na liście o możliwości udzielenia świadczenia we wcześniejszym terminie. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (j.t. Dz. U. z 2015 r. Nr 581 z późn. zm.) „Świadczenia opieki zdrowotnej w szpitalach i świadczenia specjalistyczne w ambulatoryjnej opiece zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia na zasadach sprawiedliwego, równego, niedyskryminującego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotne”. Wskazany pierwszy wolny termin, zarówno dla przypadków pilnych jak i stabilnych musi być terminem, jaki są Państwo w stanie realnie zaproponować każdemu potencjalnemu pacjentowi.